Bel ons:

E-mail ons:

Wetenschappelijk onderzoek

Wetenschappelijk onderzoek neemt een steeds belangrijkere plaats in binnen de fysiotherapeutische zorg- en hulpverlening. Fysiotherapie Elisabeth streeft er naar om de nieuwste ontwikkelingen zo goed mogelijk in het dagelijks werk toe te passen.

Daarnaast levert onze praktijk zelf een actieve bijdrage door deel te nemen aan wetenschappelijk onderzoek. Op deze wijze draagt de praktijk bij aan de ontwikkeling van het vak. Bij het volgende onderzoek neemt de praktijk deel of heeft het recent deelgenomen: het nekpijn onderzoek. Bij dit onderzoek zijn, in het kader van de Master opleiding Manueeltherapie aan de SOMT, patiënten met nekpijn geïncludeerd. Het doel van dit onderzoek is om de usual care van de manueeltherapeut bij mensen met nekpijn in kaart te brengen. het lagerugpijn onderzoek. Bij dit onderzoek, uitgevoerd door het EMGO in Amsterdam, wordt een vergelijking gemaakt tussen de usual care bij mensen met lage rugpijn en het behandelen volgens een classificatie. de clinical prediction rules voor schouderpijn. Bij dit onderzoek worden klinische kenmerken bepaald die voorspellend zijn voor chroniciteit bij mensen met schouderpijn. de 'ParkFit'studie: Bij dit onderzoek worden twee fysiotherapeutische programma's voor mensen met Parkinson met elkaar vergeleken. het 'schoudertape' onderzoek: Met dit gerandomiseerd effectonderzoek bij mensen met schouderklachten (subacromiaal impingement) wordt het effect van schoudertape onderzocht. Dit onderzoek staat onder leiding van Adri Apeldoorn, werkzaam bij het EMGO. PROCOS: een prospectief cohortstudie naar de prognostische factoren van schouderklachten. Dit onderzoek staat onder leiding van Paul Nelissen en Bob van den Meiracker. Geïnteresseerde praktijken of patieten kunnen zich opgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.