Bel ons:

072-520 40 70

E-mail ons:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Halve marathons

bericht van 06 december 2019

De halve marathons van Egmond en van Schoorl komen er weer aan. De meeste deelnemers zullen op dit moment al druk bezig zijn met de voorbereiding. Omdat hardlopen een blessure gevoelige sport kan zijn hebben wij de volgende tips:


1. Training; plan trainingsmomenten vooruit en probeer de afstand met maximaal 10 procent per week op te bouwen. Probeer hierbij rekening te houden met hoge en lage intensiteit (hoog 20% en laag 80% van de trainingen).

 

2. Herstel; plan naast de trainingen ook hersteldagen in het schema. Bij zware belasting is elke 4-5 weken een herstelweek soms ook fijn.

3. Krachttraining; Versterk belangrijke spieren zoals de quadriceps, kuiten en hamstrings middels krachttraining.

Mocht u toch klachten of zelfs blessures krijgen, loop hier dan niet te lang mee door. Eén van onze fysiotherapeuten kan u met tips en eventuele behandeling weer op pad helpen zodat u pijnvrij kunt deelnemen aan deze mooie hardloopwedstrijden.

Bron: https://fysioforum.nl/preventie-sportblessures-bespaart-zorg-100-miljoen/