Bel ons:

072-520 40 70

E-mail ons:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

10 tips voor een goede nachtrust

bericht van 19 november 2021

Een goede nachtrust is in het algemeen belangrijk voor je gezondheid, je energieniveau en je stemming. Zo belangrijk zelfs dat een slechte nachtrust sterk verbonden is met het niet goed kunnen herstellen van blessures of pijnklachten.

Heel veel zaken lijken vanzelfsprekend, maar kijk toch eens naar onderstaande punten die je kunnen helpen om je nachtrust te bevorderen:

- Geen koffie na 15:00 's middags.
- Geen alcohol overdag en in de avond.
- Gezond eten
- Verminder schermtijd, blauw-licht filter aanzetten op de smartphone
- 15 min. Powernap tussen 13:00-15:00
- Een koele / frisse slaapkamer
- Een opgeruimde en nette slaapkamer
- Overdag of vroeg in de avond sporten
- Je (pieker)gedachten voor het slapen gaan opschrijven
- Ritme: op dezelfde tijden naar bed en opstaan.

Hoe slaapt u?

Zijn er uit bovenstaande punten items die u zelf al heeft proberen te veranderen en lukt dit niet goed? Maak dit bespreekbaar met uw therapeut of leefstijlcoach.
Ook is het mogelijk hier een individuele afspraak voor te maken bij onze leefstijlcoaches. (Wordt niet vergoed door de zorgverzekering.)